Proces

Należysz do czteroosobowej grupy i przygotujesz informacje o jednym z rodzajów uzależnień. 
Uczeń I : uzależnienie od alkoholu 
Uczeń II : uzależnienie od nikotyny
Uczeń III : uzależnienie od narkotyków
Uczeń IV : uzależnienie od sieci. 
 Wylosujesz karteczkę, na której napisany będzie rodzaj uzależnienia i wylosowane uzależnienie będziesz miał za zadanie opracować.
Na zebranie informacji masz trzy tygodnie, a zdobytymi wiadomościami  podzielisz się na zajęciach z pozostałymi uczniami biorącymi udział w projekcie.
Na zajęcia zostanie zaproszona pani psychoterapeutka, która przybliży problem uzależnień z praktycznego punktu widzenia. Na spotkaniu ze specjalistą będziesz mógł zadawać pytania i wzbogacać swoją wiedzę o uzależnieniach. 
Pracując w domu, korzystając z komputera i dostępnych linków, zbierzesz istotne informacje, które udowodnią, że używki są szkodliwe.
Spośród siebie wybierzecie lidera grupy, który w czasie pracy będzie mógł konsultować się z nauczycielem podczas przerw.
Następnie podzielicie się na dwa dwuosobowe zespoły. Pierwszy zespół będzie odpowiedzialny za opracowanie i zredagowanie wyszukanych informacji. Drugi zespół wcieli się w rolę reporterów, którzy stworzą reportaż filmowy dotyczący szkodliwości używek. Operator nakręci opracowany reportaż, a reżyser będzie czuwał nad jego poprawnością.  Na wykonanie pracy będziecie mieli dwa miesiące.
Nakręcony film zostanie zaprezentowany na lekcji biologii, której tematem będą uzależnienia oraz na apelu dla klas VI-VII, aby pokazać wyniki śledztwa na temat używek większej liczbie uczniów.